• 01. Symphony No. 100 in G major, 'Military' - Finale- Presto
  • 02. Cello Concerto in C major, Hob. VIIb-1 - Adagio
  • 03. Symphony No. 45 in F sharp minor, 'Farewell' - Finale- Presto - Adagio
  • 04. Symphony No. 101 in D major, 'The Clock' - Andante
  • 05. Trumpet Concerto in E flat major, Hob. VIIe-1 - Finale- Allegro
  • 06. String Quartet in C major, Op. 76, No. 3, 'Emperor', Hob. III-77 - Poco adagi...
  • 07. Piano Concerto in D major, Hob. XVIII-11 - Vivace
  • 08. Symphony No. 94 in G major, 'Surprise' - Andante
  • 09. Piano Sonata in C major, Hob. XVI-50 - Adagio
  • 10. String Quartet in D major, Op. 64, No. 5, 'The Lark', Hob. III-63 - Adagio ca...
  • 11. Symphony No. 104 in D major, 'London' - Finale- Spiritoso
15914 9 دیدگاه

سایت جاست موزیک در این لحظه قصد دارد گلچینی از بهترین آهنگ ها و قطعات کلاسیک هنرمند اتریشی، فرانتس یوزف هایدن (Franz Joseph Haydn) را به شما معرفی کند. آلبوم بهترین آهنگ های یوزف هایدن (The Best Of Haydn 1997) شامل 11 قطعه از بهترین آهنگ های این هنرمند اتریشی است.

هایدن به عنوان یکی از پایه‌گذاران موسیقی کلاسیک و همچنین به‌ دلیل سهم بسزا در توسعه موسیقی و نیز کثرت آثارش به “پدر سمفونی” و “پدر کوارتت زهی” در این دو فرم ملقب است.

هایدن از طرفی پرورش‌ دهنده و استاد موسیقی‌دان بزرگی چون بتهوون بود و از طرف دیگر آیندگانی چون فرانتس شوبرت، مندلسون، و برامس را تحت تاثیر شیوه موسیقایی خود قرار داد. او همچنین استاد و دوست نزدیک آهنگساز شهیر، موتسارت بود. هایدن بیشتر عمر طولانی خویش را در اتریش گذراند و در هنگام مرگ، یکی از معروف‌ترین آهنگسازان اروپایی به‌ شمار می‌ رفت.

یوزف هایدن در طی عمر 77 ساله ی خود حداقل 104 سمفونی از خود به جای گذاشت که برترین آن ها سمفونی های 45، 94، 100، 101 و 104 است. و جالب است که آخرین اثر این هنرمند محبوب نیز جز بهترین های وی شناخته می شود در واقع او قبل از مرگش آواز قوی خود را از خود به جای گذاشت. مجموعه ای که برای تان آماده کرده ایم شامل 5 سمفونی برتر این هنرمند و 6 قطعه ی دیگر است که در کل 01:15:50 زمان می برد.

یوزف هایدن در سال 1809 دار فانی را وداع گفت و نزدیک دو صده بعد یعنی در سال 1997 این مجموعه از برترین آثار وی جمع آوری و در دسترس علاقه مندان موسیقی بی کلام قرار گرفت. این مجموعه که از آثار فاخر و ارزشمند دنیای موسیقی و بهترین موزیک های کلاسیک یوزف هایدن است از امروز در دسترس شما کاربران محترم سایت جاست موزیک قرار می گیرد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

بهترین آهنگ های کلاسیک یوزف هایدن Franz Joseph Haydn

یوزف هایدن Joseph Haydn

یوزف هایدن متولد 31 مارس 1732 است. وی در یکی از روستای کوچکی در روه راو اتریش به دنیا آمد و از آنجایی که از شهر دور بود تا سن شش سالگی تنها موسیقی که به گوشش می خورد آوازهای عامیانه ای بود که پدرش آن ها را از روی علاقه می خواند و یا آهنگ هایی که هنگام جشن در روستا نواخته می شد. یوزف که خود نیز صدای زیبایی داشت در سن 8 سالگی به وین رفت تا جز پسران آوازخوان کلیسای سن اشتفان بشود. اما چون هیچ پشتوانه مالی برای تحصیل در موسیقی و هنر نوازندگی نداشت هیچگاه نتوانست در آن زمان از صدای خود در این زمینه استفاده کند.

دشواری های زندگی هایدن

کم کم هایدن صدای خود را از دست داد و تصمیم گرفت خودش موسیقی و نوازندگی را یاد بگیرد. وی همزمان با یادگیری موسیقی هر کاری هم می کرد تا بتواند هزینه های زندگیش را تامین کند از جمله کارهایی که هایدن برای امرار معاش از آن ها یاد می کرد نوازندگی در گروه نوازندگی خیابان وین و یا تدریس موسیقی به کودکان 7 تا 8 ساله بود. وی در همین دوران تجربیات بسیاری کسب کرد که بعد ها زمانی که تک تک آهنگ ها از جمله آهنگ های مجموعه آلبوم برترین های هایدن را می نواخت و یا می نوشت از آن ها استفاده کرد.

وی در مقام رهبر ارکستر می توانست تجربه کند که چه چیزی سبب تقویت جلوه های صوتی می شود و یا آن ها را تضعیف می کند. در همان موقع وی آموخت که چگونه سازها را در آهنگ دلخواه خود کنار هم جمع کند و یا آن ها را حذف نماید.

دیدگاه کاربران ( 9 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟