آلبوم موسیقی بی کلام زیبای شهر خاموش از کیهان کلهر

آلبوم موسیقی بی کلام زیبای شهر خاموش از کیهان کلهر
  • 01 Ascending Bird
  • 02 Silent City
  • 03 Parvaz
  • 04 Beloved Dont Let Me Be Discouraged
  • 05 Keyhan Kalhors Interview

دانلود آلبوم

78590 29 دیدگاه

شهر خاموش (Silent City) یک آلبوم بسیار زیبای موسیقی بی کلام از استاد گرانقدر ساز کمانچه یعنی کیهان کلهر(Kayhan Kalhor) میباشد. این آلبوم بسیار زیبا و عمیق در سبک‌ موسیقی کلاسیک و خاورمیانه‌ ای در سال ۲۰۰۸ توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج میوزیک در سطح بین‌ المللی، و توسط انتشارات آوای خورشید در سطح ایران منتشر شد.

پ ن: به نظر من یکی از زیباترین آلبوم های آهنگ بی کلام ایرانی با پیوند موسیقی شرقی و غربی آلبوم شهر خاموش است. پیشنهاد میکنم تجربه شنیدن آن را از دست ندهید…

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

کیهان کلهر

کیهان کلهر (Kayhan Kalhor) آهنگ‌ساز و نوازندهٔ کُرد زبان اهل ایران و متولد سال 1342 می‌ باشد که عمده فعالیت او در موسیقی سنتی ایرانی و کردی می باشد، کمانچه ساز تخصصی کیهان کلهر است، وی در کنار کمانچه، تنبور، سه‌تار و شاه‌ کمان نیز می‌ نوازد.

وی با هنرمندان ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، علی‌اکبر مرادی،شهرام ناظری، حسین علیزاده و گروه دستان نیز همکاری داشته.همچنین کلهر با هنرمندان بین المللی از فرهنگ های مختلف نیز همکاری داشته است که او را به هنرمند بین المللی تبدیل کرده است.(اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، و گروه سازهای بادی هلند).

آلبوم‌های بی تو بسر نمی‌شود، فریاد، باران و فراتر از نقشه جغرافیا که در آن‌ ها به‌ عنوان آهنگساز و نوازنده نقش داشته نامزد جایزه گرمی شده است.

کلهر همچنین در زمینه موسیقی متن فیلم نیز فعالیت داشته است.

شهر خاموش کیهان کلهر

شهر خاموش کیهان کلهر

شهر خاموش Silent City

ایده ابتدایی آلبوم موسیقی بی کلام شهر خاموش از سفارش دانشگاه هاروارد برای ساز بندی و اجرای کوارتت زهی شکل گرفت و توسط کیهان کلهر و رایدر تصمیم بر اجرا و انتشار قطعات گرفته شد.

این آلبوم شمال 4 قطعه میباشد که قطعه شماره 2 به نام (شهر خاموش) هسته اصلی این آلبوم میباشد که مدت زمان آن تقریبا 30 دقیقه میباشد.”مدت زمان کل آلبوم 53 دقیقه است”.

مجله موسیقی سانگ‌ لاینز این مجموعه (آلبوم آهنگ بی کلام شهر خاموش) را به عنوان بهترین آلبوم بی‌کلام سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی کرد.و همچنین در جدول بهترین آلبوم‌های کلاسیک متقاطع بیلبورد به جایگاه هجدهم دست یافت.

ناگفته نماند که نیویورک تایمز این مجموعه را «عبور کرده از منشور موسیقی خاورمیانه» دانسته و آل‌ میوزیک ترکیب نوای کوارتت‌ نوازی بروکلین رایدر با پیچیدگی ملودی کلهر را مسحورکننده خوانده است.

همچنین این آلبوم بار ها به صورت زنده در شهرهای اروپا و آمریکا به اجرا در آمده است که در اجراها یو-یو ما (Yo-yo Ma)، نوازنده ویولنسل چینی-آمریکایی نیز در آن حضور داشته‌ است.

دست‌اندرکاران آلبوم موزیک بی کلام شهر خاموش

کیهان کلهر: کمانچه و سه‌تار
کالین جاکوبسن: ویولن
جانی گندلزمن: ویولن
نیکولاس کوردز: ویولا
اریک جاکوبسن: ویولنسل
جفری بیچر: کنترباس
مارک سوتر: سازهای کوبه‌ای
سیامک آقایی: سنتور و تمبک
علی بوستان: طراح جلد
آمبر داراک: عکاس
جودی الف: صدابردار
کیهان کلهر، جودی الف: میکس و مسترینگ

دیدگاه کاربران ( 29 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟