موسیقی متن فیلم فتح بهشت 1492 Conquest of Paradise

موسیقی متن فیلم فتح بهشت 1492 Conquest of Paradise
  • 01 Opening
  • 02 Conquest Of Paradise
  • 03 Monastery Of La Rabida
  • 04 City Of Isabel
  • 05 Light And Shadow
  • 06 Deliverance
  • 07 West Across The Ocean Sea
  • 08 Eternity
  • 09 Hispanola
  • 10 Moxica And The Horse
  • 11 Twenty-Eighth Parallel
  • 12 Pinta, Nina, Santa Maria (Into Eternity)
1132 11 دیدگاه

آلبوم موسیقی متن فیلم فتح بهشت 1492 (1492 Conquest of Paradise) یا 1492: کریستف کلمب، یکی از ماندگارترین و زیباترین آثار هنرمند و آهنگساز یونانی ونجلیس (یا ونگلیس Vangelis) است که شامل 12 قطعه آهنگ گوش نواز و شنیدنی ست که در نهایت هنرمندی توسط این اسطوره آهنگسازی، در سال 1992 ساخته شده است.

ونجلیس با بهره گیری از سبک موسیقی ارکسترال در ساخت موسیقی متن این فیلم، نقش مهمی در تاثیرگذاری صحنه های باشکوه آن ایفا کرده است به طوری که انتشار این آلبوم در سال 1992 با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبین مواجه شد.

به جرات میتوان گفت، اغلب قطعات این آلبوم موسیقی متن، به نوعی شاهکار و همچنین معروف هستند اما اوج شکوه و زیبایی، در قطعه آهنگ فتح بهشت Conquest of Paradise ونجلیس جلوه گر است که جزو مشهورترین قطعات موسیقی جهان است و بارها به مناسبت های مختلف از صداوسیمای کشورمان ایران نیز پخش شده است.

برای مشاهده ی جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

فیلم فتح بهشت

فیلم فتح بهشت

فیلم فتح بهشت 1492 Conquest of Paradise

فیلم سینمایی فتح بهشت 1492 یا همان 1492: کریستف کلمب، محصول کشور اسپانیاست که در سال 1992 توسط کارگردان مشهور هالیوودی ریدلی اسکات (Ridley Scott) در ژانر ماجراجویی و اکشن ساخته شده است.

ریدلی اسکات، کارگردان و تهیه کننده این فیلم است که خود از خانواده ای هنری می باشد و در زمره ی بهترین کارگردانان تاریخ جهان قرار دارد. او تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه ی اسکار به عنوان بهترین کارگردان برای سه فیلم گلادیاتور، تلما و لوئیز و سقوط شاهین سیاه شده است. شهرت او بیشتر به سبب ساخت فیلم های علمی-تخیلی است اما وی در ساخت دیگر ژانرهای فیلم چون اکشن نیز تبحر خاصی دارد. فیلم سینمایی فتح بهشت جزو مشهورترین و ماندگارترین آثار او در سینماست.

فیلم سینمایی فتح بهشت، مثالی بارز از این حقیقت است که هنر، مرز جغرافیایی نمی شناسد و زبان مشترک همه ی ملت ها برای بیان احساسات است. عوامل اصلی این فیلم هنرمندانی چیره دست، از کشورهای مختلف، با ملیت ها و فرهنگ های متفاوت هستند که برای ساخت این اثر دست به دست یکدیگر داده و با همکاری و همدلی هم، آن را خلق کرده اند. جالب توجه است که کارگردان فیلم، انگلیسی تبار است، بازیگر نقش اصلی فیلم فرانسویست،آهنگساز آن یونانی و خود فیلم، محصول کشور اسپانیاست.

داستان فیلم درباره ی زندگی کریستف کلمب (Christopher Columbus)، دریانورد ایتالیایی و شرح سفرها و ماجراجویی های اوست که در نهایت به کشف قاره ی آمریکا می انجامد.

بازیگر نقش کریستوف کلمب،ژرار دوپاردیو (Gerard Depardieu) از هنرپیشگان مشهور فرانسوی است که در کنار دیگر بازیگران فیلم چون آرماند آسانته و سیگورنی ویور، در این اثر ماندنی هنرنمایی کرده است.

ونگلیس

موسیقی متن فیلم فتح بهشت 1492 Conquest of Paradise

همانطور که اشاره شد، آلبوم موسیقی متن فیلم فتح بهشت توسط ونجلیس از مشهورترین آهنگسازان یونانی سبک الکترونیک ساخته شده است. ونجلیس با بهره گیری از هوش و خلاقیت خود در ساخت موسیقی متن این فیلم، قطعاتی شنیدنی از خود به یادگار گذاشته که پس از سالها از انتشار آن همچنان جذابیت و شکوه خود را حفظ کرده است و هر شنونده ای را به ذوق وامیدارد.

ونجلیس که قبلا در ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی بلید رانر(Blade Runner) در سال 1982 با کارگردان ریدلی اسکات همکاری کرده و قطعات زیبایی را برای آن فیلم سینمایی ساخته بود، این بار در همکاری مجددش با این کارگردان و در ساخت موزیکهای آلبوم  فیلم فتح بهشت در سال 1992، جلوه ای دیگر از هنر خود را به نمایش گذاشت.

ونگلیس

آهنگ Conquest of Paradise از آلبوم فتح بهشت

آهنگ Conquest of Paradise یا فتح بهشت، نام مشهورترین تک آهنگ این آلبوم است که قطعه ای همنام اسم فیلم می باشد.پس از انتشار موزیک فتح بهشت در سال 1992، این قطعه در تاپ لیست برترین آهنگهای کشورهای مختلفی چون سوئیس، بلژیک و هلند قرار گرفت و محبوبیتی بیش از پیش کسب کرد. سبک حماسی و پرشور و هیجان این آهنگ، هر شنونده ای را از خود بیخود می سازد و در ذکر شهرت آن همین بس که می توان گفت کمتر کسی است که در طول عمر خود حتی یکبار این آهنگ را نشنیده باشد حتی اگر نداند آهنگ کدام فیلم  ویا ساخته ی کدام آهنگساز است.

جاست موزیک شما را دعوت به شنیدن و دانلود این آلبوم موسیقی شنیدنی و ماندگار می نماید.

کاور پشت آلبوم موسیقی متن فیلم فتح بهشت

کاور پشت آلبوم موسیقی متن فیلم فتح بهشت

دیدگاه کاربران ( 11 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟