• 01 Chocolate
  • 02 A Butterfly In The Wind I
  • 03 Sepration
  • 04 I 'll Have You On Mind
  • 05 A Butterfly In The Wind II
  • 06 Years Lost I
  • 07 Spring Winds
  • 08 Years Lost II
  • 09 Party
  • 10 Years Lost III
  • 11 Almost Worried Eyes
  • 12 The Qandli Mt
  • 13 Tale Of Flight

دانلود آلبوم

35020 23 دیدگاه

فردین خلعتبری (Fardin Khalatbari) هنرمندی که شاید بسیاری از ما او را به اسم نشناسیم اما با موسیقی هایش خاطرات بسیاری داریم. آلبوم موسیقی بی کلام بخاطر سنگفرشی که مرا به تو می رساند (For the sake of the cobbled street that would take me to you)، مجموعه ای از آثار فردین خلعتبری است، آثاری که خیلی هایمان آن را در لابه لای صحنه هایی از یک فیلم شنیده ایم. شاید فیلم مدار صفر درجه برای شما آشنا باشد و شاید هم طرفدار و دوست دار این فیلم بوده اید. موسیقی این سریال به یاد ماندنی اثر فردین خلعتبری است.

آهنگ های بی کلام آلبوم بخاطر سنگ فرشی که مرا به تو می رساند مجموعه موسیقی های این هنرمند است که برای آثار سینمایی ساخته شده است.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

sangfarsh1

فردین خلعتبری

فردین خلعتبری از هنرمندان به نام کشور است اما خیلی ها ایشان را نمی شناسند و شاید علت، بی کلام بودن آثار او است. فردین در سال 1343 در نوشهر به دنیا آمد. علاقه اش به موسیقی باعث شد که او از رشته ی اصلی خود که در حوزه فنی و مهندسی بود انصراف بدهد و وارد رشته ی موسیقی شود.

اگر بخواهیم برای آغاز فعالیت حرفه ای هنری او زمانی را مشخص کنیم، فردین خلعتبری با آهنگ سازی برای تئاتر گرگ گرگم کار خود را آغاز کرد. آخرین آهنگسازی فیلم این هنرمند برای فیلم دندون طلا بود و البته در فیلم زمانه نیز تکنوازی او را شنیدیم. همچنین موسیقی متن فیلم هایی مانند: پستچی سه بار در نمیزند، اتوبوس شب، زمان می ایستد نیز کاری از فردین خلعتبری می باشد. وی همچنین با خواننده های بنامی همچون علیرضا قربانی – در موسیقی فیلم راستش را بگو – همکاری داشته است.

شرحی از آلبوم بخاطر سنگفرشی که مرا به تو می رساند

  به خاطر آرزوی یک لحظه‌ی من که پیشِ تو باشم
به خاطر دستهای کوچکت در دستهای بزرگِ من
و لبهای بزرگ من بر گونه‌های بی‌گناه تو
به خاطر پرستویی در باد، هنگامی که تو هلهله می کنی
…..
به خاطر سنگفرشی که مرا به تو می‌رساند
نه به خاطر شاهراه‌های دوردست
به خاطر ناودان، هنگامی که می‌بارد
به خاطر کندوها و زنبورهای کوچک
به خاطر جارِ بلند ابر در آسمانِ بزرگ آرام
به خاطر تو
به خاطر هر چیز کوچک و هر چیز پاک به خاک افتادند
“احمد شاملو”

نام گذاری آلبوم بخاطر سنگفرشی که مرا به تو می رساند برگرفته از شعر احمد شاملو است و با خواندن این شعر می توان به محتوای کلی آلبوم پی برد. آوای ویولون، ویولا و ارکستر در این مجموعه فضای کلی آلبوم را بیش از پیش عاشقانه کرده است و از نظر من که یک شنونده ی نه چندان حرفه ای هستم، بی کلام بودن این مجموعه بهترین راه برای بیان ناگفته ها با متسمع می باشد. برخی از قطعات مجموعه مانند سال های از دست رفته 3 به قدری هنرمندانه ساخته شده اند که حزن و ناراحتی به همراه حس ملموسی از عشق را به شنونده القا می نماید.

اگر شما مخاطب و دنبال کننده ی موسیقی متن فیلم های ایرانی هستید می توانید از بخش موزیک بی کلام ایرانی دیگر مطالب ما در این زمینه را بخوانید.

ساخت قطعات آلبوم بخاطر سنگفرشی که مرا به تو می رساند حاصل همکاری بزرگانی چون عمادرضا نکویی، ارسلان کامکار، میثم مروستی، علی جعفری پویان، آیدین احمدی‌نژاد، مهرداد بلوچیان، رضا فرهادی و … بوده است.

در رابطه با قطعه های آلبوم نیز باید بگویم که این مجموعه از بین موسیقی متن فیلم های تولید شده در سال 80 تا 88 که آهنگسازی آن بر عهده ی فردین خلعتبری بوده انتخاب شده است.sangfarsh

دیدگاه کاربران ( 23 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟