• 01 - Half Remembered Dream
  • 02 - We Built Our Own World
  • 03 - Dream Is Collapsing
  • 04 - Radical Notion
  • 05 - Old Souls
  • 06 - 528491
  • 07 - Mombasa
  • 08 - One Simple Idea
  • 09 - Dream Within A Dream
  • 10 - Waiting For A Train
  • 11 - Paradox
  • 12 - Time
59719 26 دیدگاه

آنجا که کلام به پایان میرسد موسیقی آغاز میشود. شاید این جمله ی معروف در باب موسیقی متن فیلم تلقین (Inception) کاملا مناسب باشد.

هانس زیمر (Hans Zimmer) در مصاحبه ای گفت: موسیقی همچون رویا، سفر زمانی و آن لایه های معنایی در فیلم عمل میکند، همون چیزی که کریستوفر نولان (Christopher Nolan) برای رساندن حسی در خلا کلمات در فیلم به دنبال آن میگشت.

به راستی موزیک متن فیلم تلقین، یکی از ماندگارترین آثار تاریخ سینما و موسیقی است!

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

موسیقی متن فیلم تلقین Inception

موسیقی متن فیلم تلقین Inception

هانس زیمر (Hans Zimmer) برای ساخت آلبوم موسیقی فیلم تلقین سنگ تمام گذاشته است، فیلمی ساخته شده توسط کریستوفر نولان در سال 2010 و باز هم همکاری این دو غول هنری در صنعت سینما و خلق یک شاهکار دیگر.

از دیگر همکاری های زیمر و نولان که پیشتر در جاست موزیک معرفی کردیم میتوان به موسیقی فیلم دانکرک ، موسیقی فیلم سه گانه بتمن و موسیقی فیلم در در میان ستارگان و … اشاره کرد.

هانس زیمر میگوید من هیچوقت روی  آلبوم موسیقی متن فیلم تلقین Inception به عنوان یک پیروزی بزرگ نگاه نکردم و فقط و فقط لذت و سرخوشی حاصل از کار را به یاد دارم.

بدون شک قطعه ی بی نظیر Time از آلبوم موسیقی فیلم Inception هر انسانی رو میخکوب و به رویا فرو خواهد برد!

موسیقی متن فیلم تلقین Inception

داستان فیلم تلقین Inception

داستان دزد حرفه ای به نام دامینیک کاب با بازی لئوناردو دیکاپریو است که به ذهن افراد مختلف نفوذ میکند و ایده‌های آنها را می‌دزدد. او که به اتهام قتل همسر خود تحت تعقیب پلیس آمریکاست با وعده‌ی بازگشت به کنار فرزندانش می‌پذیرد که طی عملیاتی ویژه یک ایده را داخل ذهن سرمایه‌داری جوان قرار دهد.

ایده جالب کاب این است که وقتی در لایه ای از رویا هستی برای بیدار شدن از آن باید دست به خودکشی بزنی وجالبتر اینکه در این بین همسرش اعتقاد داشت این دنیا نیز واقعیت ندارد و باید با خودکشی از آن بیدار شد!

برای تشخیص اینکه ایا هنوز در رویا هستی یا واقعیت هرشخص چیزهای مختلف از جمله فرفره یا تاس و … دارد که از حرکت ایستادن انها یعنی در دنیای حقیقیی هستی!

در انتهای فیلم وقتی کاب پیش فرزندان خود میرسد انگار که دیگر مهم نیست در رویا باشد یا واقعیت فرفره ی گردان خود را رها میکند و به سمت آنها میرود و نولان با کاتِ خود بیننده را حیران و سرگردان میان رویا و واقعیت رها میکند…!

پ.ن: به نظر من حرف اصلی نولان این است: واقعیت در رویا و رویا بدون واقعیت است.

فیلم دارای چندین لایه با جزئیات زیاد است و دارای پیچیدگی های فیلنامه ای است و باید چندین بار ان را تماشا کرد که از توضیح زیاد و ریز آن اجتناب میکنم و امیدوارم از موسیقی متن فیلم تلقین Inception نهایت لذت را ببرید.

موسیقی متن فیلم تلقین Inception

جوایز فیلم تلقین Inception

فیلم در مراسم اسکار سال 2011 جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه را از آن خود کرد.

این فیلم در حال حاضر در فهرست 250 فیلم برتر وبسایت IMDb نیز قرار دارد.

موسیقی متن فیلم تلقین Inception

دیدگاه کاربران ( 26 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟