بهترین آهنگ های کلاسیک ادوارد گریگ Edward Grieg

بهترین آهنگ های کلاسیک ادوارد گریگ Edward Grieg
  • 01. Piano Concerto In A Minor, Op.16 - Allegro molto moderato
  • 02. Last Spring from Two Elegiac Pieces. Op. 34
  • 03. Norwegian Dance No. 2, Op. 35 - Allegretto tranquillo e grazioso
  • 04. Peer Gynt Suite No.1, Op. 46 - Morning
  • 05. Peer Gynt Suite No.1, Op. 46 - Anitra's Dance
  • 06. Peer Gynt Suite No.1, Op. 46 - In The Hall Of The Montain King
  • 07. Peer Gynt Suite No.2, Op. 55 - Arabian Dance
  • 08. Peer Gynt Suite No.2, Op. 55 - Solveig's Song
  • 09. Holberg Suitem Op. 40 - Prelude
  • 10. Holberg Suitem Op. 40 - Andante
  • 11. Norwegian Bridal Procession, Op. 19, No. 2
  • 12. Lyric Suite, Op. 54, No. 3 Notturno
  • 13. Lyric Suite, Op. 54, No. 4 March of the Dwarfs
  • 14. Wedding Day at Troldhaugen, Op. 65, No. 6
  • 15. Heart Wounds (Hjertesar) from Two Elegiac Melodies, Op. 34
  • 16. Sigurd Jorsalfar, Op. 56 - Homage March
10718 11 دیدگاه

جاست موزیک گزیده ای از بهترین آهنگ های کلاسیک ادوارد گریگ (Edward Grieg) هنرمند مشهور نروژی را برای شما در ادامه آماده کرده است. مجموعه موسیقی کلاسیک برترین آثار ادوارد گریگ در سال 1997 جمع آوری شده تقریبا 90 سال پس از مرگ ادوارد گریک.

ساخت قطعات این مجموعه توسط نوازندگان به نام و مشهور جهانی انجام شده است.  این آلبوم با فضای خاص و الهام بخشی که دارد، می تواند راه حل خوبی برای چند ساعتی آرامش و دور بودن از تنش ها باشد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

بهترین آهنگ های کلاسیک ادوارد گریگ Edward Grieg

ادوارد گریگ Edward Grieg

ادوارد گریگ آهنگساز بزرگ و نامی نروژی است . 15 ژوئن 1843 بود که گریگ در شهر برگن به دنیا آمد.

از دوران کودکی ادوارد چند سالی سپری نشده بود که مادر ادوارد به او پیانو نواختن را یاد داد. او به شدت شیفته این ساز شده بود به طوری که در نوجوانی از نروژ به شرق آلمان یعنی شهر “لایپزیک ” سفر کرد تا در دانشگاه این شهر به تحصیل موسیقی بپردازد .ادوارد گریگ تنها 16 سال داشت که تحت نظر استاد بزرگ پیانو موشلس و آهنگساز نامی آلمان ریختر دانش موسیقی خود را تکمیل کرد.

پس از تحصیلات موسیقی ادوارد جوان به دانمارک سفر کرد و در شهر کپنهاگ با نیلس گاد (Niels Gade) آشنا شد. نیلس گاد یکی از مشاهیر موسیقی آن دوره از دانمارک به شمار میرفت و برای ادوارد گریگ این آشنایی یک رویداد بزرگ بود چراکه کارها و آهنگ های گریگ به شدت مورد توجه نیلس گاد قرار گرفت.

گریگ پس از چند سال سکونت در دانمارک به نروژ برگشت. در نروژ گریگ ازدواج کرد. در آن زمان گریگ چند آهنگ کوتاه از خود به جای گذاشته بود و همین امر بستر آشنا شدن وی با چند موسیقیدان نروژی را به فراهم کرد. این آشناییت منجر به تشکیل مجمع موسیقی شد. چندی از اعضای این مجمع شامل اوله بول (ole boll) به عنوان ویولونیست بود و سوندسن (Sevendsen) و نوردراک (Nordraak) به عنوان آهنگسازان این مجمع به شمار میرفتند.

دو سال بعد از تشکیل مجمع فرانس لیست (Franz Liszt) نامه ای به ادوارد گریگ میفرستد و در این نامه دو آهنگ سونات اول ویولون و پیانو اوپس 8 گریگ توسط “لیست” تحسین شده وعلاوه بر تشویق بسیار “لیست” گریگ را در شهر رم دعوت به همکاری کرد. دولت نروژ هزینه های سفر ادوارد گریگ را به عهده گرفت و وقتی گریگ به ایتالیا رسید به “فرانس لیست” پیشنهاد کنسرتو پیانو را داد اگرچه این کنسرتو هنوز ناقص بود ولی “لیست” آن را نواخت و پس از نواختن گریگ را دو چندان تحسین کرد.

تقریبا پس از گذشت هشت سال از پیشنهاد فرانس لیست بزرگ به ادوارد گریگ , پیشنهاد دیگری شد ولی این بار نه از یک آهنگساز بلکه توسط یک نمایشنامه نویس. ایبسن (Ibsen) نویسنده بزرگ آلمانی پیشنهاد ساخت قطعاتی برای نمایش نامه پرگینت(per gynt) را داد و بعد ها این قطعات جمع آوری شده و سوویت پرگینت(sweet per gynt) نام گرفت و تبدیل به مهمترین اثر گریگ شد.

اما گریگ برای ساخت این آهنگ ها مشهور نشد بلکه ادوارد گریگ با ساخت آهنگ های محلی و رقص های سنتی نروژ بود که شهرت یافت. وی با ساخت این چنین آهنگ ها حتی توانست نظر پارلمان نروژ را نیز به خود جلب کند و پارلمان نیز قانونی برای حقوق و مزایای گریگ وضع کرد تا او بتواند در آسودگی به ساخت این دست آهنگ ها برای کشور نروژ بپردازد .

تنها نقطه ی کم فروغ در کارنامه حرفه ای گریگ ,نبود آهنگ های سمفونی و اپراست ولی وجود یک کوارتت زهی و سه سونات ویولنسل پیانو و یک سونات پیانو توانسته کاستی های گریگ را تا حدودی پر کند .

سرآخر زندگی گریگ در شهر برگن رقم خورد . ادوارد گریگ کلبه طبیعی کنار ساحل برگن و پیانوی قدیمی اش و چندین و چند آهنگ درخشان را در این دنیا جا گذاشت . ادوارد گریگ در سال 1907 در یک غار در شهر برگن به خاک سپرده شد .

دیدگاه کاربران ( 11 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟