بهترین آهنگ های بی کلام کلود دبوسی Claude Debussy

بهترین آهنگ های بی کلام کلود دبوسی Claude Debussy
  • 01. La mer De l aube midi sur la mer
  • 02. Arabesque No 1 Andantino con moto
  • 03. Prelude lapres-midi dun faune
  • 04. L'isle joyeuse
  • 05. Nocturnes Sirenes
  • 06. Images - Poissons D'or (Goldfish)
  • 07. Clair de Lune
  • 08. Arabesque No. 2 Allegretto scherzando
  • 09. String Quartet No. 1 in G Minor, Op. 10 Andantino doucement expressif
  • 10. La fille aux cheveux de lin
  • 11. Iberia Le matin d'un jour de fete
8432 12 دیدگاه

آلبوم بهترین های کلود دبوسی (The Very Best Of Claude Debussy)  مجموعه ای از بهترین آهنگ ها و آثار یکی از بزرگ ترین آهنگسازان اروپا کلود دبوسی (Claude Achille Debussy) میباشد که در سال 1997 با نظر منتقدین موسیقی و همچنین نوازندگان پیانو و آهنگسازان، بهترین آهنگ های کلود دبوسی بررسی شده و در کنار هم در یک آلبوم قرار گرفته است.

آهنگ ها از میان اپرا ها ,تکنوازی های پیانو , شبانه ها و ارکستر های کلود دبوسی انتخاب شده است. کلود دبوسی یک پیانیست و آهنگسازِ به نام فرانسویست که چکیده یک عمر فعالیت هنری او را میتوانید از جاست موزیک دریافت کنید.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

بهترین آهنگ های بی کلام کلود دبوسی Claude Debussy

کلود دبوسی Claude Debussy

کلود دبوسی Claude Debussy

کلود آشیل دبوسی معروف به “کلود دبوسی” در 22 آگوست 1862 در شهر “سن ژرمن آنه له” متولد شد. کلود فرزند ارشد خانواده دبوسی بود و پدرش صاحب مغازه ای بود که در آن لوازم و وسایلی از کشور و فرهنگ چین میفروخت. مادر او خیاط بود ولی با این حال درآمد آنها کفاف پنج بچه را نمیداد در نتیجه خانواده دبوسی به پاریس مهاجرت میکنند ولی بعد از سه سال یعنی در سال 1870 مادر کلود در حالی که باردار بود بخاطر جنگ داخلی در فرانسه به خانه ی عمه ی ناتنی او در شهر کن(جنوب فرانسه) فرار میکنند.

در همان جا بود که ذوق و اشتیاق کلود نسبت به موسیقی مورد توجه عمه اش قرار میگیرد چراکه بعد مدتی اقامت در آنجا کلود توسط همسایه ی آنها به یادگیری پیانو میپردازد و پیگیری های عمه ی کلود برای فراگیری موسیقی نتیجه میدهد و کلود پس از 12 سال تحصیل در مدرسه موسیقی کنسرواتوار(دانشکده هنر های زیبا) فارق التحصیل شد. کلود دبوسی در دوران هنرستان پیانیست چندان خوبی نبود اما با این وجود استاد او یعنی “آنتونین مامونتل” او را به “نادرژدا فن مک” معرفی میکند. طی این معارفه دبوسی به روسیه سفر میکند و این سفر مبنای آشنایی وی با موسیقیدان های روسی را فراهم می آورد چراکه او به علاوه تدریس موسیقی به فرزند “نادرژدا فن مک” در هنرستان موسیقی روسی ای به شاگردی “گیرو” در آمد استادی که در آن دوره جزء روشنکران روسیه به حساب می آمد استادی که علاوه بر آموزش موسیقی بر خط فکری شاگردان هم تاثیر گذار بود که نتیجه ی کار این استاد بر دبوسی “جایزه ی رم” در ایتالیا می باشد. کلود دبوسی در حالی که تحت تاثیر دوستی با “گیرو” بود در سال 1884 توانست این جایزه کسب کند.

پس از کسب جایزه کلود دبوسی برای چهار سال در ویلای “مدیچی” در رم اقامت داشت و طی این اقامت آهنگ هایی هم نوشت ولی بعد سال ها دوری از فرانسه دبوسی به پاریس برگشت و در آنجا یک رابطه عاشقانه با “گابریل دوپون” شروع کرد ولی از آنجایی که کلود آدم هوس بازی بود به گابریل خیانت کرده و بعد از آن گابریل دست به خودکشی میزند. پس از چند سال افسردگی و مشکلات در زندگی شخصی دبوسی در سال 1889 کلود روی “بوریس گندوف” اپرایی از آهنگساز روس “مودست موسورگسکی“(1839-1881) مطالعه را شروع کرد و پس از اتمام این اپرا چند سالی روی اپرا کار میکرد.

ولی کلود دبوسی با همه ی اینها در سال 1894 بود که با “پیش درآمد بعد از ظهر یک دیو” شهره شد و در همین دوران بود که او با نوشتن آثاری چون “نکتورنها” و “سه ترانه بیلیتیس” توانست این شیب صعودی را حفظ کند و این دوران طلایی را با نوشتن و اجرای اپرایی به نام “پلئاس و ملیزاند” برای همیشه جاودانه کرد.

در مدتی که اپرای “پلئاس و ملیزاند” شهرتی جهانی گرفته بود و در میلان , رم , برلین , بروکسل و نیویورک در حال اجرا بود کلود دبوسی قطعه ی “دریا” را مینویسد که این قعطه هم جزء جاودانه های دبوسی شد. او تقریبا تمام سختی ها و افسردگی ها را با این دوران پشت سر گذاشته بود و آماده بود تا رابطه ای جدید شروع کند و در سال 1905 او با دختری به نام “اما بارداک” که از قضا موسیقیدان بود ازدواج میکند که حاصل این ازدواج یک دختر بود.

در کل سال های 1902 تا 1908 سال های موفقیت آمیزی برای دبوسی بود که او طی این سال ها تقریبا دست به آفرینش بهترین ها و جاودانه های خودش زد.

مرگ دبوسی زمانی فرا رسید که او در حال و هوای جنگ جهانی اول بود. او طی این جنگ سه سونات و 12 اتود پیانو نوشت که این آثار بخاطر حال و هوای جنگ فضای حماسی دارند.

او پس از ساخت این آثار به علت سرطان حاد در سن پنجاه سالگی در قبرستان دو پاسی در کنار همسر و دخترش به خاک سپرده شد.

دیدگاه کاربران ( 12 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟