• 01 - Sev Mout Amber
  • 02 - Eshkhemet
  • 03 - Caravan, Kni Im Balig
  • 04 - Hovi Ganche
  • 05 - Ghazakhi
  • 06 - Kalosi Prgen
  • 07 - Daran, Daran
  • 08 - Sari Aghtchig
17024 13 دیدگاه

ژیوان گاسپاریان (Djivan Gasparyan) که همچنین به نام های جیوان گاسپاریان یا ژیوان گاسپریان نیز شناخته میشود رهبر ارکستر, آهنگساز, آهنگساز فیلم و نوازنده چیره دست ساز دودوک ( Duduk ) می باشد.

ژیوان گاسپاریان علاوه بر ده ها آلبوم و ده ها Soundtrack در سال 1996 آلبومی منتشر کرده است که در برگیرنده بهترین آهنگ های ژیوان گاسپاریان با ساز دودوک میباشد که به نام “دودوک”  و با حال هوای روانی جامعه ما بسیار همخوانی دارد چرا که در این آلبوم هشت آهنگهژیوان گاسپاریان فضایی احساسی و غم آلود ایجاد کرده است.

نوازندگی دودوک ژیوان گاسپاریان به شکل مبهوت کننده ای چشم سخت ترین آدم ها را هم خیس میکند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

آلبوم موسیقی بی کلام زیبای دودوک از ژیوان گاسپاریان

ژیوان گاسپاریان Djivan Gasparyan

ژیوان گاسپاریان Djivan Gasparyan

جیوان گاسپاریان یا ژیوان گاسپریان در 6 اکتبر 1928 بود که ستاره جهانی ارمنستانی در روستای سولاک به دنیا آمد. پدر مادر وی با اینکه اصلیتی ترک داشتند و اهل شهر “موش” ترکیه بودند اسمی ارمنی برای او انتخاب کرده و او را ژیوان نامیدند.

گاسپاریان تنها شش سالش بود که ساز دودوک را شروع کرد. بعد از گذشت 14سال دودوک نوازی و فعالیت در موسیقی ژیوان گاسپاریان 20 ساله سولیست آهنگ های ارمنی شده بود علاوه بر آن در ارکستر فلارمونیک کشور ارمنستان جایی پیدا کرده بود.

وی در سال1973 جایزه ای ارزشمند از مردم ارمنستان دریافت نمود. وی عنوان افتخار هنری مردم ارمنستان را از آن خود کرد. او در کنسرواتوار کشوری ارمنستان دستور به پرورش دودوک نوازان حرفه ای در سطوح مختلف را داده است. او با یک تور ارمنی کوچک به بهانه ی معرفی آهنگ های محلی ارمنی چندین بار دور دنیا را گشته است.

ژیوان گاسپاریان تا به حال با هنرمندان ارزنده ی زیادی همکاری کرده است هنرمندانی چون : حسین علیزاده (Hossein Alizadeh)، استینگ (Sting)، مایکل بروک (Michael brook)، پیتر گابریل (Peter Gabriel)، برایان می (Brian May)، لیونل ریچی (Lionel Richie)، لودیک اناودی (Ludovico Einaudi)، دیوید سیلویان (David Sylvian)، هانس زیمر (Hans Zimmer) و بزرگان دیگری از این دست.

او در یک آلبوم سه زبانه (آذربایجانی ایرانی ارمنی) با حسین علیزاده همکاری داشته و به طور مشترک در سال 2007 نامزد جایزه گرمی (در زمینه بهترین آلبوم جهانی سال 2006) شده بودند.

او در زمینه موسیقی متن نیز پیشتازه بوده است و از جمله فیلم هایی در آن همکاری داشته فیلم گلادیاتور است. همچنین او آهنگسازی متن فیلم هایی مثل The Crow  و The Siege را به عهده داشته است.

ژیوان گاسپاریان تا به حال چهار بار برنده جایزه جهانی یونسکو شده است (1959, 1962, 1973, 1980) که این بیانگر این است که ژیوان گاسپاریان یک آهنگساز و نوازنده خبره می باشد چه در نوازندگی چه در موسیقی بین المملی و چه در فعالیت های انسان دوستانه.

با اینکه نزدیک به 20 سال است از انتشار آلبوم دودوک میگذرد ذره ای از تاثیر گذاری این اثر کاسته نشده و گاسپاریان با انتشار این آلبوم و نام گذاری زیرکانه آن توانسته ساز دودوک که ساز باستانی ارمنی است را به نام خودش شناسنامه کند.

آلبوم موسیقی بی کلام زیبای دودوک از ژیوان گاسپاریان

دیدگاه کاربران ( 13 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟