موسیقی متن فیلم پیانیست The Pianist

موسیقی متن فیلم پیانیست The Pianist
  • The Pianist - 01 - Frederic Chopin - Nocturne in C-sharp Min
  • The Pianist - 02 - Frederic Chopin - Nocturne in E Minor, Op
  • The Pianist - 03 - Frederic Chopin - Nocturne in C Minor, Op
  • The Pianist - 04 - Frederic Chopin Ballade No. 2 in F Major,
  • The Pianist - 05 - Frederic Chopin Ballade No. 1 in G Minor,
  • The Pianist - 06 - Frederic Chopin - Waltz No. 3 in G Minor,
  • The Pianist - 07 - Frederic Chopin - Prelude in e minor, op.
  • The Pianist - 08 - Grande Polonaise Brillante Proceder An An
  • The Pianist - 09 - Grande Polonaise Brillante Proceder An An
  • The Pianist - 10 - Moving To The Ghetto Oct. 31, 1940
  • The Pianist - 11 - Frederic Chopin - Mazurka in A Minor, Op.
35445 14 دیدگاه

وویچک کیلار (Wojciech Kilar) با تیز هوشی و زیرکی خاصی مجموعه ای از آهنگ های فردریک شوپن (Frederic Chopin) را برای موسیقی متن فیلم پیانیست (The Pianist) انتخاب کرد.

آهنگ های سرد و غمگینی که با مضمون فیلم هماهنگی خاصی دارد. در واقع این موسیقی بی نظیر فیلم است که بدنه و ستون فیلم به حساب میآید.رومن پولانسکی (Roman Polanski) کارگردان فیلم در جایی گفت: این فیلم نشان از قدرت موسیقی برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.فیلم دارای دیالوگ کم است از این رو مجالی برای خود نمایی موسیقی است. پیشنهاد میکنم آلبوم موزیک متن فیلم پیانیست (The Pianist) را از دست ندهید.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، دانلود و پخش آنلاین در ادامه همراه رسانه موسیقی بی کلام جاست موزیک باشید.

فردریک فرانسوا شوپن

او در قرن نوزدهم در ورشو لهستان زاده شد و ابداع گر بسیاری از سبک های پیانو نظیر: اتود, بالاد, ناکتورن و … بود. شوپن در نواختن پیانو تبحر خاصی داشت از این رو در ورشو به او لقب موتسارت (Mozart) دوم را دادند.

در آن دوران نیز از این نابغه موسیقی انتقاداتی درباره ی آرام نواختن پیانو میشد ولی بدون شک او سبک منحصر به فرد خود را داشت.

شوپن که به کشور های مختلف برای اجرای کنسرت میرفت از این رو از بیماری سل ریوی رنج میبرد در راه بازگشت به سوی فرانسه  در منزل خواهرش در سن 39 سالگی از دنیا رفت. آرامگاه او هم اکنون در فرانسه است ولی به وصیت خودش قلب او را به ورشو لهستان بردند و در کلیسایی نگه داری میکنند.

موسیقی متن فیلم پیانیست The Pianist

موسیقی متن فیلم پیانیست The Pianist

 فیلم پیانیست The Pianist

در هنگام حمله ی آلمان به لهستان اشپیلمن, نوازنده ی پیانو مشغول نواختن قطعات فردریک شوپن برای رادیو ورشو است.خانواده ی او توسط نازی ها به اسارت گرفته میشوند و در آخر نیز به قتل میرسند ولی اشپلمن به کمک دوستش که برای نازی ها کار میکند فرار میکند و…

جالب است بدانید استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در ابتدا ساخت فیلم فهرست شیندلر را به رومن پولانسکی پیشنهاد داد اما او به دلایل مختلف از جمله استفاده از زبان اجباری انگلیسی از ساخت آن صرف نظر کرد. بر خلاف فیلم فهرست شیندلر که دارای سکان های دارای خشونت و نشان دادن ظلم و فاجعه ی هولوکاست بود, این فیلم از سکانس هایی که موجب هیجان تماشاگر میشود کاست.

موسیقی متن فیلم پیانیست The Pianist

موسیقی متن فیلم پیانیست The Pianist

جوایز فیلم

فیلم در 7 رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد که در این میان آدرین برودی (Adrien Brody) با بازی فوق العاده ای که ارائه داد جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد. همچنین جایزه ی اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلنامه اقتباسی را بدست آورد. فیلم نخل طلایی جشنواره ی کن را نیز بست آورد.

این فیلم در مراسم جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتا و سزار و… نیز دارای جوایزی شد، همچنین در حال حاضر این فیلم در لیست 250 فیلم برتر وبسایت IMDB نیز قرار دارد.

ناگفته نماند قطعه انتقال به گتو نیز وویچک کیلار برای فیلم پیانیست ساخته است.

دیدگاه کاربران ( 14 دیدگاه )

دیدگاه شما پیرامون این مطلب ؟